Etykiety na produktach pełnią bardzo ważną rolę, ponieważ zawierają wszelkie niezbędne i wymagane prawem informacje na temat danego produktu, ale także przyciągają uwagę klienta, skłaniając go do zakupu. Oczywiście im ciekawsza etykieta, tym większa szansa, że konsument zdecyduje się na konkretnie ten produkt. Na rynku dostępny jest szeroki wybór różnego rodzaju etykiet. Wśród nich dużą popularnością cieszą się etykiety wielowarstwowe. Sprawdźmy, czym się charakteryzują i do czego są wykorzystywane.
Etykiety wielowarstwowe, czyli jakie?
Etykiety wielowarstwowe to naklejki znane również pod innymi nazwami, takimi jak chociażby etykiety peel off, gizmo, double-layer- choć dokładnie rzecz ujmując, są to poszczególne rodzaje etykiet wielowarstwowych, które maja nieco inny wygląd, natomiast wszystkie charakteryzują się przede wszystkim tym, że zapewniają dużo miejsca na zawarcie różnego rodzaju informacji- zarówno tekstowych, jak i graficznych.
Wśród etykiet wielowarstwowych wyróżnić możemy więc etykiety dwustronne typu sandwich, trójwarstwowe, w formie banderoli lub książeczki. Wewnętrzne strony etykiet często pokryte są specjalnym klejem, dzięki czemu możliwe jest ich wielokrotne odklejanie i zaklejanie.
Składają się z kilku nałożonych na siebie warstw etykiet, które w sposób trwały są ze sobą połączone, lecz umożliwiają obejrzenie każdej z warstw osobno. Ich główną cechą jest to, że umożliwiają zamieszczenie na nich dużej ilości informacji, przy jednoczesnej, niewielkiej przestrzeni produktu. Mieści się na nich o wiele więcej informacji, niż w przypadku tradycyjnej etykiety jednowarstwowej.
Etykiety wielowarstwowe na pierwszy rzut oka nie różnią się od etykiet tradycyjnych- dopiero po ich otwarciu widać, że zawierają o wiele więcej informacji. Etykiety ego typu wykonywane są z różnych materiałów- mogą to być etykiety papierowe, foliowe białe bądź transparentne, a także materiały metalizowane. Podobnie mogą przybierać różne kształty i wielkości, w zależności od potrzeb danego produktu i oczekiwań jego producenta.
By etykieta jak najlepiej spełniała swoją rolę, konieczne jest jej odpowiednie zaprojektowanie- nie tylko by zawierała wszelkie niezbędne informacje, które będą czytelne i przystępne dla odbiorcy, ale także by była ona interesująca dla konsumenta, który dzięki niej szybciej zwróci uwagę na dany produkt i zachęci go to do zakupu. Warto skorzystać więc z usług zaufanej drukarni flexograficznej, by zyskać produkt na miarę swoich potrzeb i oczekiwań.
Gdzie najczęściej wykorzystywane są etykiety wielowarstwowe?
Zapotrzebowanie na etykiety wielowarstwowe jest coraz większe. Służą one przede wszystkim tam, gdzie na małej powierzchni konieczne jest zamieszczenie dużej ilości informacji. Z etykiet tego typu najczęściej korzystają więc branże farmaceutyczne, kosmetyczne, spożywcze i inne, bowiem są one zobowiązane do zamieszczania na swoich produktach wielu informacji- składu, dokładnego opisu, danych producenta, instrukcji obsługi, tłumaczeń tekstu w różnych językach. Tylko dzięki temu taki produkt może zostać wypuszczony na rynek. To także doskonałe rozwiązanie dla tych produktów, które są niezwykle małe bądź na tyle wrażliwe, że nie jest możliwe umieszczenie ulotki wewnątrz opakowania.
Ponadto z rozwiązania tego chętnie korzystają producenci, którzy na swoich opakowaniach chcą zamieścić informacje o aktualnych promocjach bądź też zareklamować inne swoje produkty- jak widzimy, służą więc nie tylko w celach informacyjnych, ale także w różnego rodzaju akcjach marketingowych.
Etykiety wielowarstwowe są bardzo trwałe i nadają się do wielokrotnego użytku, dzięki czemu klient w każdym momencie może sięgnąć po zawarte w nich informacje. Są to etykiety, które można w ściśle określony sposób dopasować do potrzeb danego klienta- w zależności od potrzeb, ale także i budżetu.
Etykiety wielowarstwowe oferują najwięcej miejsca spośród wszystkich dostępnych na rynku etykiet. Ponadto wyróżniają się niezwykłą estetyką, co jest równie ważne z punktu widzenia współczesnych działań sprzedażowych i marketingowych.