Komora lakiernicza może być dobrym sposobem na rozwinięcie własnego biznesu, ale również na oszczędność znacznej kwoty jeśli chodzi o usługi lakiernicze, które jak wiemy są dość drogie. Sama komora lakiernicza – budowa jej od podstaw może być kosztowna. Taka komora lakiernicza ceny ma uzależnione od jej wielkości, dlatego warta rozważenia jest komora lakiernicza używana. Jeśli chodzi o ceny wolnostojącej komory lakierniczej, koszt może pochłonąć nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Może okazać się, że taka komora lakiernicza używana lub po prostu własny garaż będzie dla nas wystarczający. Warto wcześniej przejrzeć na forach temat komora lakiernicza budowa oraz komora lakiernicza schemat, by sprawdzić, czy faktycznie będzie to dla nas opłacalna inwestycja.
Komora lakiernicza – budowa i komora lakiernicza schemat budowy
Zanim zdecydujemy się na budowę oraz montaż komory lakierniczej, warto wziąć pod uwagę rozmiar potrzebnych nam sprzętów, a także samego samochodu, który musi się w niej zmieścić. Wokół auta potrzebne jest oczywiście miejsce do swobodnego poruszania się, a także umieszczenia akcesoriów. Ważne jest przede wszystkim nasze stanowisko lakiernicze, w tym przestrzeń do lakierowania drzwi oraz innych elementów samochodu. Według danych na temat komora lakiernicza schemat, powinniśmy wziąć pod uwagę miejsce o szerokości minimum cztery metry, a długość minimum siedem metrów. Podobnie już wykonana komora lakiernicza używana musi mieć takie minimalne wymiary, a najlepiej nieco większe. Bardzo istotna jest również wysokość komory lakierniczej. Nad komorą lakierniczą powinno się wziąć pod uwagę również filtry chłonące opary z lakierowania. Same filtry zajmą mniej więcej kilkanaście centymetrów wysokości. Dodatkowe miejsce przeznaczyć trzeba na węże oraz instalację oświetlenia. Wymiary, które będą większe od niezbędnego minimum na pewno pomogą nam w komfortowej, ale również znacznie bezpieczniejszej pracy. Komora lakiernicza – wymiary, to więc minimum 4 metry szerokości oraz minimum 7 metrów długości, wysokość z kolei nie powinna być mniejsza, niż około 2,5 metra. Jeśli chodzi o budynki typu komora lakiernicza-wymiary oraz informacje dotyczące wielkości wszystkich urządzeń do lakierowania, warto sprawdzić budowę już gotowych komór do lakierowania i sprawdzić, czy w naszym przypadku komora lakiernicza zajmie tyle samo miejsca.
Komora lakiernicza – ceny i wykończenie
Jeśli chodzi o pomieszczenie do lakierowania, to komora lakiernicza – ceny wahają się od 10 do nawet 20 tys. bez wyposażenia. Dostępne są również przenośne komory lakiernicze, które można rozstawić przed naszym domem. Jeśli taka komora lakiernicza-ceny oraz jej wyposażenie nie będzie dla nas odpowiednie, wtedy można wykonać ją samodzielnie. Wielu mechanikom marzy się komora lakiernicza – jak zrobić ją samodzielnie, by koszty były znacznie mniejsze.
Komora lakiernicza schemat ma bardzo podobny. Bardzo ważne jest podłoże, które powinno mieć pojedynczy lub podwójny kanał, który warto zabezpieczyć dodatkowo metalowymi kratkami. Kratki metalowe są istotne, ponieważ przeciwdziałają odbijaniu się sprężonego powietrza od podłoża. Są również odpowiednie do odprowadzania wilgoci z komory lakierniczej. W podłodze należy również umieścić zbiornik na odpady. Niezbędne będzie również wykończenie ścian – w wątkach na forum dla mechaników i lakierników – komora lakiernicza – jak zrobić, pojawia się temat również wykonania ścian. Bardzo dobrym pomysłem są m.in. płytki ceramiczne, które łatwo się czyści. Jeśli nie chcemy wkładać wielkich kosztów w komorę lakierniczą z prawdziwego zdarzenia, można wybrać również wykończenie ścian za pomocą materiału łatwego w czyszczeniu. Lamperia malowana farbą olejną również powinna być odpowiednia.