Strona głównaPoradyPodpisz umowę na prąd z PGE w kilka minut, bez wychodzenia z...

Podpisz umowę na prąd z PGE w kilka minut, bez wychodzenia z domu

Klienci największego sprzedawcy energii w Polsce mają możliwość podpisywania umów na sprzedaż energii elektrycznej w pełni zdalnie. Mogą też zrealizować wiele innych spraw całkowicie online, bez konieczności wychodzenia z domu i wizyty w stacjonarnym biurze obsługi klienta. Takie rozwiązania cieszą się coraz większym zainteresowaniem.

Internetowy formularz zawarcia umowy – bezpiecznie i wygodnie

Każdy, kto chce korzystać z prądu musi wcześniej dopełnić odpowiednich formalności. Do tej pory wiązało się to z koniecznością złożenia przynajmniej jednej wizyty w biurze obsługi klienta, a nierzadko także z czekaniem w kolejkach i niepotrzebną stratą czasu.

Dziś jest to znacznie prostsze – PGE udostępnia na swojej nowej stronie internetowej formularze, które umożliwiają załatwienie wielu różnych spraw w pełni zdalnie. Jednym z najnowszych rozwiązań jest formularz, pozwalający podpisać umowę na sprzedaż energii bez kolejek, bez wychodzenia z domu i o dowolnej porze. Wystarczy tylko kilka minut spędzonych przed ekranem – bezpiecznie i bardzo wygodnie.

Zdalne zawarcie umowy z PGE krok po kroku

Aby zdalnie zawrzeć umowę z PGE wystarczy:

  • wejść na stronę internetową, na której znajduje się formularz zawarcia umowy,
  • wypełnić wszystkie pola i wysłać formularz.

Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza, pracownik PGE przygotuje umowę i prześle ją na podany adres e-mail. Następnie wystarczy ją podpisać, korzystając z jednej z wybranych metod i odesłać.

Umowę na sprzedaż energii elektrycznej można podpisać:

  • elektronicznie poprzez podpis cyfrowy: ePUAP/Podpis Kwalifikowany/Profil Zaufany,
  • elektronicznie poprzez platformę AUTENTI (potrzebne są jedynie numer telefonu komórkowego i adres e-mail),
  • tradycyjnie – korespondencyjnie, to znaczy poprzez wydrukowanie, podpisanie i odesłanie umowy tradycyjną pocztą.

Następnie umowa zostanie podpisana przez przedstawiciela PGE i ponownie odesłana do klienta. To niezwykle prosty proces, który można przeprowadzić w całości bez wychodzenia z domu. Nic więc dziwnego, że cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów PGE.

Do czego służy formularz zawarcia umowy?

Formularz zawarcia umowy może być stosowany w aż trzech różnych sytuacjach. Pozwala na zdalne:

  • zawarcie nowej umowy (dla nowego punktu poboru energii),
  • przepisanie umowy dla istniejącego punktu poboru energii (np. w związku z nabyciem nieruchomości, najmem, dzierżawą itp.),
  • przepisanie umowy dla istniejącego punktu poboru energii po osobie zmarłej (jeśli dotychczasowy klient miał zawartą umowę z PGE tzw. cesji).

W przypadku odsprzedaży nieruchomości, jak i wynajmu czy dzierżawy, obu stronom powinno zależeć na tym, aby umowa była przepisana na nowego właściciela lub wynajmującego w sposób szybki i wygodny. Dzięki możliwości skorzystania z formularza online, proces ten można załatwić dużo szybciej i bez wychodzenia z domu.

Jakie jeszcze sprawy z PGE możesz załatwić online?

Na stronie internetowej PGE (www.gkpge.pl) znajdują się również inne formularze pozwalające na szybkie i wygodne załatwianie formalności online. Dzięki nim można między innymi:

  • zamówić ofertę,
  • zmienić dane klienta,
  • zmienić dane umowy,
  • podać stan licznika,
  • aktywować e-fakturę.

Dostępny jest także formularz kontaktowy umożliwiający uzyskanie odpowiedzi na dowolne pytanie.

Artykuł sponsorowany

Tomasz Borowiecki
Tomasz Borowiecki
Ukończył technikum budowlane i od tego czasu zakochał się w remontach, wykończeniach i stolarce.
Powiązane artykuły

Najpopularniejsze