Budownictwo to jedna z najważniejszych gałęzi przemysłu. Wiele osób szuka w Internecie informacji na temat firm budowlanych, ich oferty, cennika oraz realizowanych projektów, dlatego warto stać się widocznym w sieci. Aby zwiększyć szanse na pozyskanie potencjalnego klienta, należy poprawić swoją widoczność w wyszukiwarkach. Można to zrobić na różne sposoby – za pomocą płatnych wyników wyszukiwania (Google Ads) oraz poprzez inwestycję w pozycjonowanie (SEO). W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak zacząć pozycjonowanie firmy budowlanej. Porozmawiamy na temat założeń strategii SEO firm budowalnych, a dodatkowo udzielimy praktycznych porad odnośnie optymalizacji stron w wyszukiwarkach. Miłej lektury!
Pozycjonowanie strony internetowej w branży budowlanej – jak zacząć?
W pierwszej kolejności należy rozróżnić główne kategorie serwisów działających w branży budowlanej, ponieważ każda z nich wymaga nieco innego podejścia do tematu. Mogą to być m.in.:
- sklepy internetowe – sprzedające detalicznie i hurtowo,
- strony-wizytówki – służące do prezentacji oferty przedsiębiorstw usługowych, które podejmują się wykonywania zleceń zarówno dla deweloperów, jak i klientów indywidualnych.
Charakter Twojego klienta docelowego ma istotny wpływ na elementy tj.:
- wybór odpowiednich fraz kluczowych,
- stylistyka opracowywanego contentu,
- układ strony głównej i pozostałych podstron.
Zależnie od specyfiki danego projektu, pozycjonowanie strony firmowej możesz dopasować do szerokiego grona odbiorców i fraz lub do nieco węższego (ale bardziej sprecyzowanego).
Zapamiętaj!
Tworząc strategię SEO dla firm z branży budowlanej, kreuj widoczność nie tylko na frazy ogólne (jedno- lub dwu wyrazowe), ale także wyrażenia long tail (ang. long tail SEO keywords), składające się z minimum 3-4 fraz. Dlaczego? Ponieważ wyszukiwania long tail mają wyższy współczynnik klikalności o 3-5% niż wyrażenia ogólne.
Pozycjonowanie strony w branży budowlanej – jaki cele warto ustalić?
W zależności od indywidualnych założeń oraz specyfki projektu możesz ustalić różne cele SEO, m.in.:
- pozyskanie wartościowego ruchu na stronę internetową,
- stworzenie podstron pod kątem przyszłych kampanii Google Ads,
- techniczne dopracowanie strony www,
- maksymalizacja widoczności dla najważniejszych fraz kluczowych pod kątem sprzedażowym,
- zbudowanie autorytetu marki wśród potencjalnych klientów.
Realizacja wymienionych założeń wymaga kompleksowego i skrupulatnego podejścia do optymalizacji strony. Chodzi m.in. o wdrożenie zmian związanych z technicznym SEO (aby witryna była wydajna, interaktywna, bezpieczna, stabilna wizualnie i responsywna).
Istotna okazuje się także optymalizacja treści – w celu zwiększenia widoczności serwisu na naturalnie wybrane frazy kluczowe. Content powinien być przystępny dla potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani działalnością firmy.
Pozycjonowanie stron – branża budowlana i link building w celu poprawy profilu odnośników wychodzących
Warto również wspomnieć o realizacji strategii link buildingu, czyli pozyskiwaniu wartościowych linków wychodzących zwiększających autorytet serwisu zarówno z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów), ale również użytkowników. Najpopularniejszymi sposobami są m.in.:
- gościnne blogowanie – pisanie artykułów gościnnych na inne strony internetowe z odnośnikiem do swojego serwisu;
- viral marketing – tworzenie wartościowych treści, które inni będą chcieli udostępniać;
- katalogi – dodanie swojego serwisu do wysokiej jakości katalogów SEO.
Dobrym rozwiązaniem umożliwiającym pozyskiwanie linków jest także ogłaszanie swoich usług na stronach lokalnych oraz udział w dyskusjach na forach i dodawanie odnośników do swojej strony w podpisie (jeżeli to możliwe).
Pozycjonowanie stron www w branży budowlanej – jak tworzyć wartościowy content?
Pozycjonowanie stron www w branży budowlanej jest relatywnie wymagającym zadaniem. Oprócz fachowego podejścia do technicznego SEO oraz konsekwentnego budowania profilu linków wychodzących należy zadbać o stworzenie czytelnego contentu w obrębie całej strony internetowej.
Opracowując content na stronę główną i pozostałe podstrony (np. „O nas”, „Portfolio”, „Referencje” czy też „Kontakt”, pamiętaj o elementach takich, jak:
- nagłówek trafnie przedstawiający daną tematykę (z właściwym słowem kluczowym),
- chwytliwe wezwanie do działania (np. „Skorzystaj z naszej oferty już dziś”),
- czytelny opis swojej specjalizacji (np. w formie wypunktowania).
W branży budowlanej warto również dodać podstronę pt.: „Referencje”, aby udowodnić przyszłym klientom, że Twoja firma jest zaufanym partnerem do współpracy i realizuje usługi najwyższej jakości.
Podsumowanie
W przygotowaniu dzisiejszego artykułu pomógł Michał Całka z agencji marketingowej Octamedia.
Jeżeli chcesz zmaksymalizować konwersję i pozyskać wartościowy ruch w witrynie – koniecznie zainwestuj w usługę, jaką jest pozycjonowanie stron internetowych.
Dzięki SEO zbudujesz także rozpoznawalność marki i autorytet wśród potencjalnych klientów (np. tworząc edukacyjne wpisy blogowe).
Artykuł sponsorowany